Pages

..::sahabat pena::..

25 January 2010

Senandung Doaku..

Bismillahirrahmanirrahim..

ya Allah,
Pada Mu aku berserah atas segala sesuatu.. hamba-Mu yang kerdil ini memohon keampunan dari-Mu ya Allah.. atas dosa2 yg dalam sedar atau tidak telah aku lakukan terhadap-Mu ya Allah..

ya Allah,
Sesungguhnya hati kecil ku memohon agar Kau keluarkan aku dari jerit payah ini, keluarkan aku dari belenggu dosa2 yg menyelubungi tebing hati.. sungguh ya Allah, aku tidak kuat.. tidak kuat untuk berasa susah dan sakitnya derita dalam menempuhi ranjau2 penuh berliku ini...
Namun, aku memohon pada-Mu ya Allah... agar Kau memelihara hatiku, jiwaku.. agar aku tidak tesungkur di jalan dakwah ini oleh kerana dosa2ku yg sentiasa mghantui...

ya Allah,
Kau berikanlah aku kekuatan dalam setiap langkahku demi melaksanakan amanah-Mu di dunia yang penuh berkah ini.. Kau berikanlah aku kekuatan dalam melawan rasa hampa dan kecewa melihat kesakitan umat yang sedang sarat ini ya Allah...
Sungguh, hatiku sangat tidak mampu ya Allah, sangat tidak mampu untuk memikul amanah ini..
Namun ya Allah, siapakah lagi kalau bukan aku?? Aku, ya Allah, aku yg harus sedar dan bangun demi agama ini..

ya Allah..
Aku memohon pada-Mu.. agar Kau dampingkan aku bersama mereka yg sama2 melaksanakan amanah ini.. yang sama2 memperjuangkan agama-Mu demi kebahagiaan akhirat yang kekal abadi...

ya Allah..
Umat hari ini sedang menderita penyakit hati yang tiada tara ya Allah.. mereka lalai dengan hidangan dunia yg sementara ini, mereka lupa akan tanggungjawab mereka sebagai khalifah di muka bumi.. Bukakanlah pintu hati mereka dengan cahaya kasih sayang-Mu.. sesungguhnya hidayah itu adalah milik-Mu, dan aku sangat mendambakan kehadirannya di setiap lubuk hati umat ini...

amin ya Rabb' alamin...

Penaku,
MZ_27791

No comments:

Post a Comment