Pages

..::sahabat pena::..

02 January 2010

sayonara 2009!!!

bismillahirahmanirrahim..
alhamdulillah..masih ada kesempatan untuk menguntai penaku di sini..selamat tahun baru untuk semua...semoga tahun 2009 menjadi kenangan abadi yang tidak akan pernah dilupakan hingga akhir hayat..

Sungguh, hidup itu harus memilih.. kadang-kadang apa yang ingin kita capai pada tahun lepas tidak mampu tercapai hingga sekarang.. Tapi insyaAllah kita masih diberi peluang tahun ini untuk mencapai matlamat tersebut...hmm.. sekarang sy dah berada di Indonesia..sambung belajar untuk terus memenuhi ruang-ruang waktu yang masih ada buat sy..memenuhi segala tanggungjawab seorang hamba kepada Penciptanya, seorang anak kepada kedua orang tua...dan seorang insan biasa kepada seluruh mahluk Allah di muka bumi ini...

2009 yg membawa jutaan kenangan pahit dan manis dlm hidupku..Moga menjadi kenangan yang tetap hidup walaupun ia sakit dan sangat menyakitkan..hehe..biasalah..lumrah hidup..dari situ kita belajar sesuatu yang mungkin tidak ada yg mempelajari itu..
ohh..sekarang dah 2010..sekejap je umur pun dh semakin meningkat...dah sepatutnya belajar banyak tentang hidup...menghargai setiap apa yang terjadi disetiap detik2 yang sangat mencemburui hidup ini. uhh! tidaklah boleh berasa penat.. kerana dunia ini bukanlah tempat untuk melepaskan lelah..

sebenarnya terasa juga nk bercerita-cerita "apa sih yg best sepanjang 2009 tu".. tp,..yg best tu bnyk mengoyak kenangan2 dihati..hik3..mksdnya?..mcm tu lah.. apa2 pun ambillah iktibar dari jatuhnya sesuatu, bukan terus membiarkan ia terus jatuh...=)

Penaku,
MZ_27791

No comments:

Post a Comment