Pages

..::sahabat pena::..

15 January 2010

Izinkan Aku Melupakanmu...

Duhai engkau yang pernah singgah di lubuk hatiku,
Izinkan aku untuk melupakan bayanganmu di hatiku,
Akan ku hapus segala memori indah yang pernah terjadi dulu,
Biarkan aku melangkah dengan pijakan pada kaki ku,
Jangan kau sandungi dengan beban kenangan,
Yang akan membelenggu langkah ku,
Jangan kau siksa dengan cinta semu,
Yang akan menghancurkan harapanku...

Ya, izinkan aku melepaskan mu,
Sepenuh hatiku,
Segenap jiwaku,
Seluruh perasaanku..

Duhai engkau yang pernah menempatkan dirimu di hatiku,
Aku ingin menjadi kupu-kupu yang terbang bebas di taman bunga,
Menikmati dedaunan segar,
Merasai nyamannya bayu,
Aku ingin seperti itu...

Duhai engkau yang pernah menempatkan dirimu di hatiku,
Aku tahu bahawa cinta itu anugerah Tuhan yang tinggi nilainya,
Aku tahu bahawa seluruh mahluk-Nya mempunyai rasa cinta,
Namun,..cinta itu ibarat racun yang membunuh,
Ibarat lilin yang membakar tubuh,
Ibarat ombak yang selalu bergelora tanpa hentinya..

Aku sangat menyayangi diriku,
Juga sangat ingin menghargai dan menjaga maruahku,
Segalanya tentang diriku,
Lebih bermakna dan bererti dari segunung emas juga lautan permata..

Duhai engkau yang mengerti,
Maafkan aku,
Sesungguhnya, hatiku milik Dia..
Rabb-ku yang sangat aku dambakan cinta-Nya...

Penaku,

MZ_27791

No comments:

Post a Comment