Pages

..::sahabat pena::..

19 January 2010

harga sekuntum cinta

Bismillahirrahmannirrahim....

Ketika aku menulis ini, aku telah meletakkan hatiku di suatu tempat yang damai lagi indah, krn bg ku, harga sekuntum cinta itu sangat mahal nilainya tidak terkira..
...suatu ketika dulu, pernah ada seseorg yg bertnya kpdku, "cinta itu apa ek??"

..huh,sungguh..pertanyaan itu mmg sush utk aku jwb.. krn cinta itu sbuah perasaan, yg hnye dirasakan oleh org yg sedang merasainya... ketika aku ditanyakan soalan seperti itu, jwpnku mudah sje..cinta adalah sebuah perasaan yang di dalamnya mempunyai rasa kasih dan sayang.. tp adakah jwpn itu bnr?? adakah blh diterima bg org2 yg sedang mencari sebuah cinta.??


Aku melihat fenomena hari ini, hidup beratasnamakan cinta.. segalanye krn cinta..krn cinta semuanye boleh percuma, krn cinta seorg hamba tidak mngenal tuhannya.. apakah itu cinta?? knp rendah nilainya??..

..di sana-sini org mmbicarakn tentang cinta, berdebat2..mempertahankan apa yg tidak sepatutnya dipertahankan...

Duhai mata yang memandang,
hati yang yang sentiasa berbicara sendiri,
sungguh, suatu masa dulu,
aku pernah merasakan sangat sakit merasai perasaan aneh itu..
mencengkam hingga ke hulu hati..
krnnye aku terlupa akn matlamat sbnrku,
...lalai dgn kata2 indah bak bunga,tp sbnrnye racun berbisa yg memakan hati tnpa sedar..

Namun, hari ini juga hari2 yg sebelumnya..aku telah mmpelajari sesuatu yg mgkin ramai juga org yg sedang mempelajarinya.. iaitu bngun dari ketepurukkan masa lalu..
Cinta itu anugerah Allah, maka beruntunglah bg mereka yang menikmati anugerah maha hebat itu sebaiknya di atas landasan yang benar lg sempurna...

Cinta itu tidak seharusnya kebersamaan dua hati.. tidak seharusnya memiliki.. tetapi cinta itu adalah apabila kita boleh bangkit dari ketepurukkan masa lalu dan berjalan sendiri dengan sentiase mengharapkan redho Allah..

Cinta juga sebuah pinjaman.. bukan hak kita yang sesungguhnya... krn cinta itu adlh milik Allah, iaitu Tuhan yg telah menciptakan kerajaan langit dan bumi ini..

Cukuplah kita sebagai hamba, menghargai apa yg telah dipinjamkan kpd kita.. krn rsa cinta itu adalah pinjaman, maka hargailah ia sebaiknya...

Itulah harga sekuntum cinta,..=)

Penaku,

MZ_27791


No comments:

Post a Comment