Pages

..::sahabat pena::..

30 April 2010

Air mata cinta...?


aduh... air mata cinta ?? sahabatku, kamu mengalirkan air mata ini krn cinta?? knp??

jgn sia2kn ia sahabatku.. jgn kamu bazirkan ia.. ia akan hnya merugikan kamu.. knp tidak air mata itu kamu simpan saja?? utk kamu menangisi dosa2 kamu?? ketika kamu memohon taubat kepada Dia yg seharusnya lebih kamu cintai??

sahabatku, sesungguhnya kamu tidak rugi apa pun kehilangan dia itu.. tidak rugi sahabatku,.. malah yg menjadi kerugian kpd kamu apabila kamu terus bersamanya.. sedangkan, hati kamu terus-menerus disakiti olehnya.. dan kamu hanya mampu menangis! itu sgt merugikan!

duhai sahabatku...

bukalah mata kamu yg indah itu.. lihatlah bahawa ada yg lebih menyintai kamu! Dia..Dia lah yg lebih menyintai kamu.. kamu harus sedar itu!

berhentilah menangis sahabatku.. kamu bknlh seorang yg diciptakn lemah tiada daya, Allah hanya sedang menguji kamu.. bangkitlah.. kesat air mata kamu itu..

jika Allah memisahkan kamu dengan apa yg kamu cintai.. percayalh bahawa ada yg lebih baik dari itu yg akan Allah berikan utk kamu.. kamu percayakan dgn janji2 Allah?? Dia xkan pernah memungkiri janji Nya,.. dan janji Allah itu adalah buat org2 yg sabar dan redha...

dan ingtlh, segala di dunia ini adalah pinjaman buat kamu, kamu tidak memiliki apapun.. jd knp kamu harus bersedih oleh krn perkara yg sia-sia, percuma!! ..dia bkn milik kamu.. krn kamu sendiri tidak memiliki diri kamu.. kalian itu milik Allah.. kita milik Allah!

..janganlah menangis lg... biarkan dia pergi meninggalkn kamu.. sungguh ia tidak merugikan kamu sedikit pun.. percayalah.. Allah itu Maha Adil sahabatku.. Dia lebih mengetahui apa yg terbaik buatmu.. sedang kamu tidak mengetahui apa pun...


air mata cinta,

biarkanlah ia mengalir untuk Rabb mu,

bkn utk dia,

bkn utk apapun,

krn air mata itu sangat berharga,

ia adalah senjata,

ia mahal utk dibazirkan percuma,

jangan biarkan ia kering sia-sia,

sehingga ia tidak lg tersisa...!!

3 comments:

  1. salam..

    tidak ada sesuatu yg paling disukai Allah melainkan 2 titisan dan 2 kesan.Titisan itu ialah titisan air mata yg keluar kerana takutkan Allah dan titisan darah yg tumpah dalam perjuangan fi sabilillah..manakala 2 kesan itu ialah kesan berjuang di jalan Allah dan kesan kerana menunaikan kefardhuan yg telah difardhukan Allah swt..

    salam ukhwah dari melatidaisy :))

    ReplyDelete
  2. wslm..

    sy sgt stuju dgn melatidaisy... tp,itulah yg diragukan umat skarang nih.. air mata yg slalu ditempat yg sia-sia.. bkn krn takutkn Allah... sedangkan Allah tlh mmberikn ckup nikmat buat mreka.. apakah mreka tidak mngenal apa itu rse syukur?? :)

    ReplyDelete
  3. Salam.. sy setuju.. begitu ramai umat skrg yg sebegitu rupa.. sehinggakan sanggup utk mencederakan dan merosakkn diri sendiri.. ia jg terjadi dgn sahabat2 yg rapat dgnku..

    Sy nak minta kebenaran utk copy article ini nak share d blog sy agar sahabatku itu membacany.. mohon izinny..

    ReplyDelete