Pages

..::sahabat pena::..

15 January 2011

Memikat hati dia... kerana Ad-Deen ini..



Lafaz basmalah aku untaikan untuk Sang Kekasih hati.. semoga diri ini sentiasa dibawah perlindungan dan naungan-Mu adanya..

Alhamdulillah ku ungkapkan dari sedalamnya lubuk hati, hanya untuk-Mu ya Rabb Pengurnia kesempatan tiada hingga ini....

Salam kerinduan buat kekasih Allah tercinta, Rasulullah saw..

dan sesungguhnya segala kenikmatan, kebahagiaan dan masa lapang adalah milik-Mu.. dan aku tidak bisa menghitung2 akan nikmat2 itu seinci pun dalam segenap rasa dan kerendahan jiwa...

bunga-bunga cinta melingkari taman hati... pada-Mu jua aku serahkan jiwa dan raga untuk menyintai dakwah ini..

mungkin terlalu awlkah untuk aku merasakn satu perasaan aneh ini.. tetapi bagi diriku juga dirimu seorg da'i.. sudah sepantasnya kalian menyintai mad'u-mad'u kalian sepenuh jiwa dan ragamu..

itulah yg aku rasakan, dan perasaan itu tidak akan ada hujungnya lagi, krn permulaan kisah cinta ini, adalah permulaan sbuah kisah antara dua, tiga, empat atau mgkin bnyk hati yg akan bersama2 membina taman cinta terindah untuk ad-deen ini.. InsyaAllah..

pikatlah hati dia krn Allah.. pasti bukan hatinya saja yg akan kalian miliki, tetapi seluruh kehidupan, tenaga, harta dan segalanya akan kalian miliki untuk sama2 berjuang membentangkan keindahan islam di mata-mata mereka yg sedang menjemput hidayah-Nya..


~~Kita: Adik tahu knp Allah ciptakn air ni?
Mad'u: Knp ye kak? :)


sentuhlah hati mereka dengan seutuh keikhlasan krn Allah, itulah kunci seorang da'i..
krn kalian tidak akn pernah tahu, bila saatnya Sang Pecinta itu mencampakkan hidayah di dalam hati2 mereka... mgkin di saat kita mencuba untuk membina cinta, dn mgkin juga di saat setelah sekian lama kita membina cinta itu di dalam taman hati mereka..

lalu bersabarlah.. krn membina sebuah cinta di dalam hati mad'u itu memerlukan sedikit rasa jenuh, memerlukan sedikit rasa sebal.. tetapi, jika niat mu krn Allah dan ad-deen ini.. segala kejenuhan dan rasa sebal itu berlari2 meninggalkan singgahsana hati kita...


"Dan belanjakanlah (harta bendamu) di jalan Allah, dan janganlah kamu menjatuhkan dirimu sendiri ke dalam kebinasaan, dan berbuat baiklah, karena sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berbuat baik." [Al-Baqarah, 2:195]

Wuallahu'alam..


Princess Mos, 27791


4 comments:

  1. huhu..moga jalan dakwah kita dipermudahkan olehNya..luv diz entri kak~:D

    ReplyDelete
  2. insyaAllah dik..mantapkan hati.. kuatkn iman.. moga2 dkwh yg kite bwa ini Allah redha.. :)

    ReplyDelete
  3. subhanallah..mutiah..=)

    benar2 dr suara hati yg dalam..

    semoga Allah redha dengan usaha kita.amin

    ReplyDelete
  4. kak.mum.. sy yakin akak pun merasai sma seperti apa yg sedang sy rasakn.. :)

    ReplyDelete