Pages

..::sahabat pena::..

01 September 2010

tiada dapat ku ungkapkan..

sedihnyer.. sudah fasa ketiga ramadhan.. cepatnye masa berlalu meninggalkan kita.. ramadhan dah nk habis.. syawal pula akan tiba.. ya Allah.. ape sgt la yg aku mampu buat dlm ramadhan nih..

masa terus berlalu dgn pantasnya.. hari2 terasa sibuk dn berlalu jgk tanpa dirasai... sungguh rasa xcukup.. nk ramadhan sepanjang tahun rasanye.. biar syaitan terus dipenjara.. biar senang utk terus buat amal ibadah tanpa gangguan.. tp, itulah ketetapan Ilahi.. ramadhan cuma sebulan dan sekali dalam setahun.. mungkinkah utk aku bertemu pada ramadhan yg akan dtg?? wuallahu'alam...

terasa malam2 akhir adlh mlm penuh kesayuan pada hatiku.. entah kenapa.. ramadhan kali ini, hati ini terasa diuji dgn dasyat.. ya Allah.. hanya satu yg aku pinta dari Mu yaAllah.. agar Kau sentiasa mmberikn aku kekuatan utk melalui hidup hari ini dn yg akan mendtg..

Sesungguhnya, ramadhan adalah bln rahmat dan keampunan buat setiap hamba2-Nya..
termasuklah aku yg sering alpa dn terleka ini..

ya Allah, sesungguhnya setelah Kau uji aku.. Kau pasti memberikan ganjaran kebahagiaan buat diriku...

terima kasih Ya Allah..

sungguh, hati ini sedang bercelaru..

Kau berilah petunjuk buatku ya Allah...

tiada dapat ku ungkapkan bertapa aku sedih akan perginya ramadhan tidak lama lagi..


No comments:

Post a Comment