Pages

..::sahabat pena::..

25 August 2010

Siapalah aku..

~~aku terjaga dari lenaku..
debaran di hatiku kian melaju dua tiga hari nih.. enth apa sgtlh yg aku fkirkn.. dgn memegang hp, aku mmbca satu msj yg dikirimkn kpd ku.. tibe2, kta2 dr msj itu mencarik2 hati.. tnpa sedar, air mata ini mengalir perlahan2..

aku lemah, aku masih terlalu banyak dosa ..
siapalah aku yg layak utk mu.. siapalah aku.. aku tidak punya apa2 melainkan kecintaan ku kepada Dia, Tuhan yg telah meminjamkan hati yg satu ini..

terima kasih atas nasihat itu..
aku sgt menghargainya.. moga ia mnjadi kekuatan buatku.. sungguh, siapalah aku.. seorg hamba yg selalu mgharap redha-Nya utk terus mnjalani hidup ini...
ujian demi ujian.. semoga aku tidak akan pernah kalah..

dari mu utk ku..

Gelas hitam itu tangkainya ku genggam erat,
Perlahan ku rapatkannya pada bibirku dan..
Aaahh.. Aromanya sungguh mempersonakan,
Mencetus bernas idea tatkala lewat malam..

Mutiah..

Ingatlah ini aku berpesan,
Dan janganlah kau selalu asyiq..
Terimalah mutiara ini supaya kelak
kaulah insan adib...

Tamak,
Tergilakan besar laba,
Bakhil dan angkuh..
Ingat, itulah sekawan yg pada semua hasanah merupakan musuh..

Takut,
Pada miskin,
Pada bayang,
Kata orang dan mati yg pasti,..
Karut!
Jangan kau dilemakan dirimu kecuali takutkan hukum Ilahi..

Cinta pada dunia,
Pada hawa,
Pada harta dan keindahan yg hanyalah sementaranya..
Buta,
Butalah mata!
Butalah mata hati mereka yg dengannya terpedaya..

Wahai, ingatlah bahawa..

Jiwa yg muthma'innah,
Jiwa yg qaani'ah,
Jiwa yg 'afifah,
Jiwa yg 'azimah,

Itulah jiwa yg mampu menghalang segala jahat anasir..
Itulah jiwa yg akan memimpinmu ke puncak kejayaan..
Itulah jiwa yg ada pada seorang insan yg "Syaamil"..

~habis segelas air~
AQ_220991


terima kasih.. :)

mz_27791

No comments:

Post a Comment