Pages

..::sahabat pena::..

17 September 2011

Kanvas Rasa..

Bismillahirrahmnirrahim..


Ini mungkin tulisan hati.. lukisan jiwa.. kanvas rasa..

Yang terolah dalam puing-puing perasaan yg belum keluar, lagi menyesak rusuk.. menghimpit dada.

Hamba di daerah ini.. merenung dalam-dalam wajah insan..

Dari kedut-kedut wajah itu aku kira.. satu-satu..

Sambil bibirku melantun zikir lembut..

Dan mata ini sudah kabur dek penuhnya embun bertakung..

Kegetiran.. membuatkan hati ini basah.. malu tak sudah..


Jauh.. terlalu jauh aku meraba keimanan..

Apabila bisa aku sentuh, aku lepaskan.. dan ia pecah berkecai di lantai dosa..

Dan kefuturan membelai jiwa,

Terasa indah ketika itu..

Namun, Dia masih sayang padaku..

Tanganku ditarik rakus.. 

Membawa aku keluar dari lembah hina itu..

Mensucikan diriku dari lumpur dosa nan pekat..

Alhamdulillah..


Moga cahaya yang Kau pinjamkan ini menerangi jalanku menuju keredhaan-Mu..



Hamba-Mu,
Princess Mos.



No comments:

Post a Comment