Pages

..::sahabat pena::..

15 May 2011

Dan kau-lah Murabbi..

bismillahirahmannirahim..


Allahu..


terima kasih untuk segala rasa ini ya Allah..


telah Kau pimpin hatiku menuju jalan-Mu..


jalan yang dirindui oleh mereka yang mendambakan syurga-Mu...


dan aku... sama seperti mereka, syurga-Mu menjadi matlamat utama dan cita2ku...

amin... amin.. ya Rabb'alamin..


sebuah perjalanan lagi...


mengutip segala himmah..


di tanah itu..


dan di sana.. jundi2nya bersemangat waja, lagi utuh..


mereka juga adalah orang2 yang mempunyai visi dan misi yg sama utk dakwah dan tarbiyah ini...


tanah Yogyakarta itu telah aku jejaki...


di sana.. ada hati2 yg aku rindui krn Allah,


yg aku sayangi krn Allah,


yg aku kagumi krn Allah...


dan mereka.. membuatkan aku cemburu.. lagi! :)



telah aku pelajari dari perjalanan yg panjang dan lama ini.. bagaimana utk membentuk dan memikirkan tentang manusia lain lebih dari diri sendiri..


bagaimana utk aku peduli tentang hidup orang2 yg berada di sekelilingku..


bagaimana utk aku bimbing tangan dan hati mereka menuju cinta Ilahi...


dan hari ini.. akulah murabbi kpd mutarabbi ku..


dan aku harus sedar akan tanggungjawab itu,


sebuah amanah yang terbeban di pundak ini.. tidak lain adalah dari Allah untukku..


utk kita semua.. yg bergelar seorang da'i... seorang murabbi...



krn murabbi itu juga adalah manusia..


ia memerlukan "sesuatu" untuk membentuk sahsiah diri,


membentuk akhlak terpuji,


kerana ada mutarabbi yang akan mengikuti dan memerhati,


penuh teliti... :)



Princess Mos, 27791


~~selamat hari guru.. :)



No comments:

Post a Comment