Pages

..::sahabat pena::..

19 October 2010

Jangan dibiarkan hati dan jiwamu mati kerananya..


Suasana di rumah sewa sangat ceria malam nih.. aku cuba utk menghepikan diri.. dan sememangnye aku hepi .. sgt hepi.. hnya Allah yg tahu.. sesungguhnya di dalam “kehepian” ini ada luka yg tak tertanggung oleh sebuah hati.. Ya Allah..

Sungguh, Allah itu Maha Penyayang.. Dia Maha Tahu.. aku belajar sesuatu lg hari ini.. bertapa kerdilnya aku di mata Dia.. bertapa tersilapnya aku di mata Dia..

Ujian demi ujian.. setiap insan harus menjalaninya dengan selebarnya kelapangan hati.. dan tentu aku juga.. tidak sanggup untuk aku Tanya “kenapa” pada-Mu ya Allah.. kerana setiap apa yang telah Kau tetapkan dalam hidup insan itu pasti ada hikmah disebalinya utk di ambil sebagai pengajaran dalam melalui hari2 yang mendatang.. Aku juga.. walaupun hati telah hancur berkecai2.. tp Allah Maha Tahu hikmahnya.. Wlu bukan aku yg merasainya.. tp, ckup utk aku merasakn tempiasnya yg sangat danyat.

Kenapa kau sentuh dia? Sedangkn aku tidak pernah mengizinknnya utkmu.. Malah Dia jgk tidak pernah mngizinkannya utk mu.. TIDAK PERNAH!!! …~~kau manusia berhati BINATANG! (sungguh tanganku sgt tergetar2 menahan marah)~~khilaf..

Ya Allah.. aku telah terlalai menjaga dia kah?? Sehingga dia terlepas dr pandanganku? Maafkan aku.. krn membiarkan dirimu sendiri adikku.. aku sangat menyayangimu krn Allah.. dan pertemuan kita krn Allah jgk.. bersabarlah sayang.. sesungguhnya Allah bersamamu.. dan dia pasti mengampuni segala dosa yg telah hamba-Nya lakukan.. jika kita memohon ampun darinya dengan bersungguh2.. Dia pasti mendengarkan mu adikku..

Hari ini, kita belajar dari kesilapan masa lalu utk terus hidup,.. bukan menghukum diri utk mati.. sesungguhnya Allah sangat murka akan hamba-Nya yg mengabil jln pintas kematian sebagai penyelesaian masalah. Sebenarnya ia tidak akan pernah selesai jika jalan itu yg kamu pilih.. hnya akan menambahkan angka2 dosa adikku..

Pintu taubat sentiasa terbuka luas untukmu sayang… masih ada waktu lagi utk kamu kembali mengadu, berkeluh-kesah pada-Nya setiap inci rasa sakit yg terbuku dihatimu.. kembalilah.. jangan disesali terlalu lama kesakitan itu.. jangan dibiarkan hati dan jiwamu mati kerananya.. krn Allah lebih tahu yg terbaik buat kamu..

Adikku..

Di luar sana, terlalu banyak mangsa keadaan seperti mu.. mgkin krn mereka tersilap dalam menilai erti kebahagiaan..akhirnya tersasar dari matlamat dan tujuan hidup yg sebenarnya.. Dan akhirnya mereka merasakan bahawa tidak ada peluang lg utk berpatah balik.. sedangkan masih ada berjuta jalan utk berpatah balik.. Cuma mgkin mata mereka tidak mampu lg utk melihat, krn terkabur dek air mata yg selalu membanjir.. jangan kamu seperti itu adikku.. carilah satu jalan kembali diantara berjuta jalan yg ada.. pasti kamu akan kembali kepangkalnya.. dn di dalam perjalanan itu.. yakinkanlah hatimu.. bahwa Allah sentiasa bersamamu sehingga kamu kembali bertemu dengan-Nya..

Dr kejauhan ini.. akak sentiasa mendoakan kamu.. semoga Allah sentiasa menjaga dirimu selalu.. melimpahkan hidayah utk-mu.. menjadikan kamu anak yg solehah.. dan yg paling penting.. menjadikan kamu sosok wanita yg paling tabah dalam menempuhi liku2 hidup yg sentiasa menuntut segenap kesabaran ini..

Maafkan akak.. ku lukiskan doa utk mu.. semoga kamu sentiasa dekat selalu…




No comments:

Post a Comment