Pages

..::sahabat pena::..

18 October 2011

Hampir ke situ..

[kredit]


apa yg aku rasa?

Allah tahu.. sungguh, jalan ini sumpah panjang ! (kata inche gabbana)

dan memang itulah kata2 org yg hebat di jalan ini..

jalan ini memang panjang.. 

ia memerlukan hati yang kuat, tegar, tangguh.. 

menuntut segala rasa.. pengorbanan berganda2..

jadi tidak heran lah.. jika aku yang masih merangkak2 seperti si baby comel di jalan ini..

merasakan beban yang amat berat sama seperti mereka..

cuma,

amalku tidaklah semantap mereka mgkin..

jadi aku sungguh malu utk mengatakan aku sudah terlalu banyak di uji..

krn sememangnya.. 

ujian2 Allah utkku cuma seciput je..! adeh.


sungguh, hamba terlalu lemah..

selalu menyalahkan tarbiyah ini tidak memenuhi keperluan..

sedangkan, aku yg tidak membuka hati ini utk di tarbiyah dengan lembutnya..


terima kasih akan sentuhan-sentuhan cinta-Mu ya Rabb..

moga hati ini tidak sunyi..

krn Kau sentiasa ada.. memandu diri ini.. hampir ke situ..

Syurga-Mu...


Princess Mos,

Surabaya.



.........


No comments:

Post a Comment